آموزش طراحی لباس و الگو و دوخت در اصفهان

  • ۰
  • ۰

طراحی پوشاک هم مثل هر کار دیگری با گذشت زمان تغییر زیادی کرده؛ با پیشرفت تکنولوژی الگوسازی دوبعدی به ساخت الگو به صورت سه بعدی تغییر پیدا کرده و خیاطان و طراحان حرفه ای دیگه از روش های سنتی و دستی برای تهیه پوشاک افراد خوش سلیقه و مشکل پسند استفاده نمی کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای کاربردی، استفاده از روش‌های سنتی به دلیل داشتن هزینه بالا و زمان بر بودن غیرکارآمد و منسوخ شده اند.

در دنیای کنونی، رمز موفقیت کشورهای جهان اول در تولیدات پوشاک، استفاده از روش‌های صنعتی و در کنار آن بهره‌گیری صحیح از ابزارهای روز، روش‌های نوین و مدیریت تولید و آموزش مستمر است که یکی از این ابزارها، استفاده از نرم افزارهای گرافیکی است. امروزه بیشتر طراحان حرفه ای از تعدادی نرم افزار تهیه ی الگوی پوشاک استفاده می­ کنند که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها را به شما معرفی می کنیم. نرم افزارهای مرتبط درحوزه مد و لباس به چند بخش دسته بندی می شوند:

نرم افزارهای طراحی الگوی دو بعدی که برای نشان دادن تصویر به صورت دو بعدی استفاده می شوند که به صورت پیکسلی و یا وکتور (برداری) هستند. آموزش نرم افزار فتوشاپ جهت ایجاد و ویرایش تصاویر بیت‌مپ است. کنتراست تصاویر بیت‌مپ به رزولوشن خاصی بر مبنای تعداد پیکسل‌های تشکیل‌دهنده آن محدود می شود و امکان بزرگ‌نمایی آن‌ها محدودتر از تصاویر گرافیکی وکتور است.

برنامه های الگوسازی که قابلیت طراحی الگو به همراه جزییات تخصصی آن از جمله چرت موازنه پنس ها ، برش ها وانواع مدل‌سازی  و ایجاد پیلی و حلزونی ها و… را به دیزاینر می دهد. بیشتر این برنامه ها قابلیت سایزبندی و چیدمان را نیز در کنار الگوسازی دارند. سایزبندی امکان ایجاد الگو در سایزهای دلخواه را از الگوی پایه به الگوکش می دهد و مزیت آن سرعت بالا و  دقت در الگوسازی است.

نرم افزار مارکر و چیدمان: در این بخش از نرم افزار، تولیدکنندگان می‌توانند با آموزش صحیح هم به صورت دستی و هم به صورت تمام اتوماتیک، تمامی قطعات و یا الگوهای مورد نظر خود را با هر نوع سلیقه‌ای در طول پارچه چیدمان کرده و در نهایت با پایین آوردن دورریز پارچه و افزایش سرعت در چیدمان الگوها، روند تولید خود را بهینه سازی کنند. هرکدام از این نرم افزارها از الگوریتم‌های متفاوتی در چیدمان استفاده می‌کنند که با توجه به زمان و اولویت‌بندی، خروجی آنها متفاوت است.

نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن: نرم افزار شبیه سازی با قرار دادن لباس روی مانکن انتخابی و در نظر گرفتن جنس و بافت پارچه و مدل لباس، نحوه قرارگیری لباس روی اندام  و ریزش پارچه آن را شبیه سازی می کند  و امکان ایجاد تغییرات مورد نیاز را به طراح می دهد. این بخش از نرم افزار، مربوط به طراحی الگوهای البسه کاربردی است که در حال حاضر، فقط 2 شرکت در دنیا قادر به مجهز کردن نرم‌افزار خود به این قابلیت شده‌اند. با کمک نرم افزار شبیه‌سازی، تولیدکننده می‌تواند با آموزش صحیح پیش از برش و دوخت طرح الگوی مورد نظر خود، آن را به صورت مجازی بر تن مانکن کند و تمام ایرادات و تغییرات موردنیاز را اعمال کند. از دیگر فواید این ابزار، می‌توان به جلوگیری از اتلاف پارچه، زمان و هزینه‌های گزاف تا رسیدن به طرح ایده‌آل اشاره کرد.

برخی از این نرم افزار ها به این نام می باشند: نرم افزار Marvelous Designer، نرم‌افزار الگو و سایزبندى جمینی (Gemini)، نرم افزار گربر (Gerber)، نرم افزار لکترا (lectra)، نرم افزار اپتی تکس  (Optitex)، نرم افزار CAD Pattern Design، نرم افزار PatternMaker Marker Studio

 

نظرات (۱)

سلام لطفا با سایت من تبادل لینک کنید :)

با تشکراز شما ..... 

www.Asalink.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی